Uživatel nepřihlášen
N3RWÍŇŮV BLOKLÝ BOK
RSS kanál blogu
Píše: N3RWO - Rubrika: Blogy
Blog nevyjadřuje názor redakce Zing, více zde.
N3RWÍŇŮV BLOKLÝ BOK

Grafická karta - novou nebo z druhé ruky?

Čtvrtek 23.3.2017 10:13 - Autor: N3RWO
To se mi líbí

Zdravím všechny, rozhodl jsem se s vámi podělit o své zkušenosti s update mého stolního počítače, který se v této fázi týkal výměny grafické karty GTX 770 Lightning 2G. Tyto zkušenosti možná ocení ti, kteří stejně jako já, uvažují o update hardwaru svého miláčka a jejich rozpočet je z jakýchkoliv důvodů omezený. Jako asi většina z vás, tak ani já nemůžu investovat do těch nejnovějších grafických karet, jejíchž počáteční cena se pohybuje někde okolo 15.000,- Kč a i po koupi takové karty se všude dočtete, že jste si měli připlatit a koupit vylepšenou verzi, děkuji, nechci.

Jak, už je patrné z názvu mé původní grafické karty, tak jsem se vždy pohyboval ve střední třídě a to v modelech, které byly nějak vylepšeny distributory. Ceny těchto karet se pohybovaly okolo 9.000,- Kč a za mě, který nemá s ohledem na své investice do hardwaru nějaké přehnané nároky na hlučnost a spotřebu, apod., to byly vždy kvalitní grafické karty, které zvládaly a v případě uvedené grafické karty, stále zvládají i ty nejnovější herní tituly ve vyšších detailech.

K mému štěstí na trh s grafickými kartami celkem nedávno vstoupily nové řady grafických karet od nvidie začínající na modelech GTX 1050 a konče modelem GTX 1080Ti a společně s poslední řadou od AMD začínající na modelech 460 a konče modelem 480 tvoří páteř dnešního trhu. Za několik týdnů vstoupí na náš trh nové 500sté řady od AMD, takže situace okolo cen bude zase o trochu zajímavější. Nicméně jsem nechtěl čekat a svou novou grafickou kartu jsem se rozhodl získat co nejdřív. S ohledem na svůj předchozí výběr grafických karet jsem se nejvíce zajímal o kartu od nvidie GTX 1060 6G, která se na našem trhu pohybuje okolo 7.500,- Kč, já osobně bych zvolil verzi od ASUS GTX STRIX 1060 GAMING, jejíž cena přesahuje 8.500,- Kč. Kartu jsem pak srovnával s ostatními ve stejné cenové kategorii. Asi nejzajímavější konkurent se mi zdála karta od AMD RX 480 8G, která je oproti GTX 1060 6G i o několik set korun levnější. Je pravdou, že výkonnostně je grafická karta od nvidie lepší, ale do budoucna, zejména s hrami podporujícími directx 12 se jeví jako silnější.

Několik následujících dní jsem na internetu sledoval nejlepší nabídky našich předních prodejců hardwarů, ale s cenou nad 8.000,- Kč jsem se nějak nemohl smířit, vždyť v cenové třídě okolo 6.000,- Kč je tolik nabídek a oproti mé původní kartě  s několikanásobně větším výkonem, tak proč se nespokojit s nižší třídou říkal jsem si. Sledoval jsem různé recenze a srovnání desítek karet, ale stále mi nejlépe vycházela karta, za kterou bych musel zaplatit skoro 9.000,- Kč, a těch peněz mi bylo s ohledem na fakt, že jsem živitel rodiny, s manželkou na mateřské dovolené, jednoduše řečeno líto. Jak tedy uspokojit svou touhu užít si hry v maximálních detailech a přitom nezruinovat rozpočet mé rodiny?

V průběhu neustálého hledání své nové karty, kterou mám v plánu využívat nejméně tři následující roky, jsem zavítal i na stránky bazarů, kde se mi naskytl pohled na opravdové poklady. Díky novým řadám grafických karet se hráči zbavují grafických karet předchozích řad a ne zřídka se mezi těmito kartami nachází modely GTX 980 a GTX 980Ti, výkonnostně srovnatelnými s nejnovějšími modely avšak o několik tisíc korun levnější. Začal jsem tyto starší grafické karty srovnávat s novými modely a s jejich výkonem jsem byl opravdu spokojen. Najednou jsem mohl sehnat grafickou kartu s téměř stejným výkonem jako  GTX 1060 6G za cenu nepřesahující 7.000,- Kč.

Začal jsem tedy trávit čas vyhledáváním starších grafických karet, konkrétně modelů GTX 980 a GTX 980Ti, u kterých mě především zajímaly informace jako stáří a vzdálenost prodejce od mého bydliště, jelikož jsem nechtěl riskovat poškození karty v průběhu její přepravy. Nic jiného nemá podle mého názoru při koupi použitého zboží cenu zjišťovat, jelikož původní majitel vám může nalhat cokoliv, jen aby prodal, tím se samozřejmě nechci nikoho konkrétního dotknout, jistě jsou mezi námi i féroví prodejci, ale jak vás poznat? ;)

Po několika dnech smlouvaní s původním majitelem se mi podařil získat poklad v podobě MSI GTX 980 Gaming 4G za částku 6.400,- Kč. Karta byla původně koupená v únoru roku 2016 a díky prodloužené záruce si ji můžu v klidu a beze strachu užívat až do února roku 2019. Kartu jsem si převzal osobně od sympaťáka, který si mohl dovolit nákup GTX 1080, což byl důvod, proč se zbavoval své původní grafické karty.

Díky tomu všemu jsem hrdým a nadmíru spokojeným vlastníkem grafické karty, která ještě minulý rok stála téměř 15.000,- Kč a ještě dnes se v obchodech pohybuje za cenu okolo 10.000,- Kč. Dostal jsem se tak mezi vlastníky špičkových grafických karet a neutratil přitom ani polovinu z toho, co do ní museli před rokem investovat oni. Neberte to jako výsměch, zkrátka jsem měl štěstí.

Je na každém z vás jestli bude investovat do nové grafické karty nebo stejně jaké já zkusíte své štěstí a koupíte si použitou. Vše má své klady a zápory, nechci tady rozvířit debatu, co je lepší a co horší, pouze si myslím, že by měl každý vědět, že za pár peněz, jde získat spoustu muziky.  

Tisk
Hodnocení:
( Zbývá 6 hlasů pro zveřejnění hodnocení ) Ohodnoťte článek kliknutím na hvězdičku.
 

Napsat nový komentář

Komentář k blogovému článku Grafická karta - novou nebo z druhé ruky?
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
palda    Mel jsem novou amd 6850, pred prichodem gta 5 jsem kupoval cely zaklad. 6850 jsem prodal za 1500 kc a na bazaru jsem sehnal pul roku starou r9 280x za 4000 kc, v te dobe se prodavala v krame za 8000 kc. Musel jsem ji akorat prepastovat, ale od te doby frci. Trh je presycen, nema smysl kupovat neco noveho.paldapalda14936    4.4.2017 09:26 palda

Mel jsem novou amd 6850, pred prichodem gta 5 jsem kupoval cely zaklad. 6850 jsem prodal za 1500 kc a na bazaru jsem sehnal pul roku starou r9 280x za 4000 kc, v te dobe se prodavala v krame za 8000 kc. Musel jsem ji akorat prepastovat, ale od te doby frci. Trh je presycen, nema smysl kupovat neco noveho.Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

N3RWO    Už jsem se lekl, že mám smůlu a záruku nebudu moct uplatnit. Předtím jsem se poptával kolegů v práci a přesvědčili mě o tom, že záruka se vztahuje na daný produkt a je jedno, kdo ji pak uplatňuje. Mohl jsem si to načíst na internetu, ale neměl jsem důvod jim nevěřit (hned jim jdu vyčistit mandle) . Ještě, že jsi se ozval a hned začnu pracovat na vyřízení té plné moci ať můžu klidně spát .N3RWOn3rwo72047    28.3.2017 07:01 N3RWO

@ odpověď na komentář od Wreis:Už jsem se lekl, že mám smůlu a záruku nebudu moct uplatnit. Předtím jsem se poptával kolegů v práci a přesvědčili mě o tom, že záruka se vztahuje na daný produkt a je jedno, kdo ji pak uplatňuje. Mohl jsem si to načíst na internetu, ale neměl jsem důvod jim nevěřit (hned jim jdu vyčistit mandle) . Ještě, že jsi se ozval a hned začnu pracovat na vyřízení té plné moci ať můžu klidně spát .

Wreis napsal:Co se té záruky týče - nedávno jsem chtěl opravit monitor a dozvěděl jsem se pár nepříjemných věcí. Tak třeba že záruka není na produkt, ale je součástí smlouvy mezi kupujícím a prodávajícím. Čili pokud si koupíte od někoho kartu, tak záruka je stále jeho. Firmy u nás většinou uznávají záruku, pokud se prokážete fakturou, ale nic jim nezakazuje říct "Hele, ten člověk nejsi ty, to ti nepošleme na reklamaci, sorry jako. " Pro takové případy je lepší sepsat dokument, který by se dal nazvat jako "poskytnutí plné moci k záruce", kde vám původní majitel podepíše, že na vás přechází záruka a pokud bude obchod protivný, že to nejste vy, tak jim jednoduše ukážete tenhle papír a máte vyhráno. Jinak je to v podstatě jen na vůli a zvůli daného obchodníka

Wreis   1x   Co se té záruky týče - nedávno jsem chtěl opravit monitor a dozvěděl jsem se pár nepříjemných věcí. Tak třeba že záruka není na produkt, ale je součástí smlouvy mezi kupujícím a prodávajícím. Čili pokud si koupíte od někoho kartu, tak záruka je stále jeho. Firmy u nás většinou uznávají záruku, pokud se prokážete fakturou, ale nic jim nezakazuje říct "Hele, ten člověk nejsi ty, to ti nepošleme na reklamaci, sorry jako. " Pro takové případy je lepší sepsat dokument, který by se dal nazvat jako "poskytnutí plné moci k záruce", kde vám původní majitel podepíše, že na vás přechází záruka a pokud bude obchod protivný, že to nejste vy, tak jim jednoduše ukážete tenhle papír a máte vyhráno. Jinak je to v podstatě jen na vůli a zvůli daného obchodníkaWreiswreis9546    28.3.2017 00:13 Wreis

Co se té záruky týče - nedávno jsem chtěl opravit monitor a dozvěděl jsem se pár nepříjemných věcí. Tak třeba že záruka není na produkt, ale je součástí smlouvy mezi kupujícím a prodávajícím. Čili pokud si koupíte od někoho kartu, tak záruka je stále jeho. Firmy u nás většinou uznávají záruku, pokud se prokážete fakturou, ale nic jim nezakazuje říct "Hele, ten člověk nejsi ty, to ti nepošleme na reklamaci, sorry jako. " Pro takové případy je lepší sepsat dokument, který by se dal nazvat jako "poskytnutí plné moci k záruce", kde vám původní majitel podepíše, že na vás přechází záruka a pokud bude obchod protivný, že to nejste vy, tak jim jednoduše ukážete tenhle papír a máte vyhráno. Jinak je to v podstatě jen na vůli a zvůli daného obchodníka

El_Scorpio   1x   Ja som mal GeForce GTX 8600GT a odišla mi po 4 rokoch. Treba ale povedať, že v živote som ju nečistil a PC vysával len tak ledabo. Ako náhradu som si kúpil Nvidia GTX 660OC od Gigabyte, už do lepšie vetranej skrine a tá mi stále drží aj po 5 rokoch.El_Scorpioel_scorpio63241    26.3.2017 21:13 El_Scorpio

@ odpověď na komentář od Ondr4h:Ja som mal GeForce GTX 8600GT a odišla mi po 4 rokoch. Treba ale povedať, že v živote som ju nečistil a PC vysával len tak ledabo. Ako náhradu som si kúpil Nvidia GTX 660OC od Gigabyte, už do lepšie vetranej skrine a tá mi stále drží aj po 5 rokoch.

Ondr4h napsal:Nevím jak je to dnes s kvalitou grafických karet NVIDIA , ale když já měl 8500GT tak mi odešla ještě v záruce a nový kus mi po dvou letech odešel také.

Osobně jsem slyšel názory že grafická karta je spotřební artikl s krátkou životností a je třeba počítat s tím že tu není na věky. Já třeba bych si nekoupil nic většího než ekvivalent 1060, jednak osobně by mi to dostačovalo a nemám za barákem elektrárnu.

N3RWO    Já osobně mám jednu zkušenost se závadou GK, byla to GTX570, která mi odešla po roce, ale poté co jsem za ni dostal novou náhradu, tak jsem se s takovým problémem do dnešní doby nesetkal a snad ani nesetkám.N3RWOn3rwo72047    26.3.2017 09:01 N3RWO

@ odpověď na komentář od Ondr4h:Já osobně mám jednu zkušenost se závadou GK, byla to GTX570, která mi odešla po roce, ale poté co jsem za ni dostal novou náhradu, tak jsem se s takovým problémem do dnešní doby nesetkal a snad ani nesetkám.

Ondr4h napsal:Nevím jak je to dnes s kvalitou grafických karet NVIDIA , ale když já měl 8500GT tak mi odešla ještě v záruce a nový kus mi po dvou letech odešel také.

Osobně jsem slyšel názory že grafická karta je spotřební artikl s krátkou životností a je třeba počítat s tím že tu není na věky. Já třeba bych si nekoupil nic většího než ekvivalent 1060, jednak osobně by mi to dostačovalo a nemám za barákem elektrárnu.

Ondr4h   1x   Nevím jak je to dnes s kvalitou grafických karet NVIDIA , ale když já měl 8500GT tak mi odešla ještě v záruce a nový kus mi po dvou letech odešel také.

Osobně jsem slyšel názory že grafická karta je spotřební artikl s krátkou životností a je třeba počítat s tím že tu není na věky. Já třeba bych si nekoupil nic většího než ekvivalent 1060, jednak osobně by mi to dostačovalo a nemám za barákem elektrárnu.
Ondr4hondr4h17156
    25.3.2017 07:26
Ondr4h

Nevím jak je to dnes s kvalitou grafických karet NVIDIA , ale když já měl 8500GT tak mi odešla ještě v záruce a nový kus mi po dvou letech odešel také.

Osobně jsem slyšel názory že grafická karta je spotřební artikl s krátkou životností a je třeba počítat s tím že tu není na věky. Já třeba bych si nekoupil nic většího než ekvivalent 1060, jednak osobně by mi to dostačovalo a nemám za barákem elektrárnu.

Playman   1x   Vyměnil jsem jí za: SAPPHIRE NITRO+ Radeon RX 470 8GB. 3. 900, - Kč je pěkná cena, udělal jsi dobře s tím upgradem. ;-)Playmanplayman62    24.3.2017 20:15 Playman

@ odpověď na komentář od N3RWO:Vyměnil jsem jí za: SAPPHIRE NITRO+ Radeon RX 470 8GB. 3. 900, - Kč je pěkná cena, udělal jsi dobře s tím upgradem. ;-)

N3RWO napsal:Když si koupíš cokoliv od někoho z druhé ruky a ta věc je ještě v záruce, tak jí můžeš uplatňovat jakoby jsi ji kupoval sám ;) Jen tak ze zvědavosti, jakou AMD kartu jsi zvolil namísto nvidie?

N3RWO    Ne ne :DD Do od té doby je už vše dvakrát vyměněné, jen jsem tím myslel, že jsem nemusel kupovat vše najednou. Komponenty jako je základní deska a dobrý zdroj jsou pro mě základ, na těch nešetřím a pak už jen osazuji a upgraduji ostatní komponenty.N3RWOn3rwo72047    24.3.2017 16:47 N3RWO

@ odpověď na komentář od El_Scorpio:Ne ne :DD Do od té doby je už vše dvakrát vyměněné, jen jsem tím myslel, že jsem nemusel kupovat vše najednou. Komponenty jako je základní deska a dobrý zdroj jsou pro mě základ, na těch nešetřím a pak už jen osazuji a upgraduji ostatní komponenty.

El_Scorpio napsal:10 rokov? Co konkurencieschopne do tak starej patice mozes strcit aby to nebrzdilo kartu typu Nvidia GTX 980?

El_Scorpio    10 rokov? Co konkurencieschopne do tak starej patice mozes strcit aby to nebrzdilo kartu typu Nvidia GTX 980?El_Scorpioel_scorpio63241    24.3.2017 14:35 El_Scorpio

@ odpověď na komentář od N3RWO:10 rokov? Co konkurencieschopne do tak starej patice mozes strcit aby to nebrzdilo kartu typu Nvidia GTX 980?

N3RWO napsal:Souhlasím s tebou, za cenu některých GK lze sestavit celé PC. Já sám jsem si svůj počítač postavil skoro před deseti roky a od té doby dělám pouze update, takže další nejvyšší investice byly v grafické kartě nebo procesoru. Do použité karty se mi moc nechtělo, ale stále sázím na ty dva roky záruky a i kdyby té kartě předchozí majitel dával faktický záhul, tak se mi ty dva roky za tu cenu vyplatí. Kartu testuji už druhý týden, zkouším na ni GTA5, Zaklínače 3, Armu 3 a vše na ultra, přede jako kotě, dokonce se nezahřála nad 60 •C, takže se ji ještě nespustily ventilátory chlazení, nic nenaznačuje tomu, že by byla nějak poškozená či opotřebovaná. V článku jsem neuvedl, že jsem svou starou grafickou kartu prodal za 2. 500, - Kč, takže 980ka mě přišla jen na 3. 900, - Kč, tedy asi 144 euro. A řekni sám, nestojí tyhle počty za risk? ;)

N3RWO    Souhlasím s tebou, za cenu některých GK lze sestavit celé PC. Já sám jsem si svůj počítač postavil skoro před deseti roky a od té doby dělám pouze update, takže další nejvyšší investice byly v grafické kartě nebo procesoru. Do použité karty se mi moc nechtělo, ale stále sázím na ty dva roky záruky a i kdyby té kartě předchozí majitel dával faktický záhul, tak se mi ty dva roky za tu cenu vyplatí. Kartu testuji už druhý týden, zkouším na ni GTA5, Zaklínače 3, Armu 3 a vše na ultra, přede jako kotě, dokonce se nezahřála nad 60 •C, takže se ji ještě nespustily ventilátory chlazení, nic nenaznačuje tomu, že by byla nějak poškozená či opotřebovaná. V článku jsem neuvedl, že jsem svou starou grafickou kartu prodal za 2. 500, - Kč, takže 980ka mě přišla jen na 3. 900, - Kč, tedy asi 144 euro. A řekni sám, nestojí tyhle počty za risk? ;)N3RWOn3rwo72047    24.3.2017 11:39 N3RWO

@ odpověď na komentář od El_Scorpio:Souhlasím s tebou, za cenu některých GK lze sestavit celé PC. Já sám jsem si svůj počítač postavil skoro před deseti roky a od té doby dělám pouze update, takže další nejvyšší investice byly v grafické kartě nebo procesoru. Do použité karty se mi moc nechtělo, ale stále sázím na ty dva roky záruky a i kdyby té kartě předchozí majitel dával faktický záhul, tak se mi ty dva roky za tu cenu vyplatí. Kartu testuji už druhý týden, zkouším na ni GTA5, Zaklínače 3, Armu 3 a vše na ultra, přede jako kotě, dokonce se nezahřála nad 60 •C, takže se ji ještě nespustily ventilátory chlazení, nic nenaznačuje tomu, že by byla nějak poškozená či opotřebovaná. V článku jsem neuvedl, že jsem svou starou grafickou kartu prodal za 2. 500, - Kč, takže 980ka mě přišla jen na 3. 900, - Kč, tedy asi 144 euro. A řekni sám, nestojí tyhle počty za risk? ;)

El_Scorpio napsal:Ja si kupujem graficke karty za cenu okolo 200 eur a vacsinou si ich necham niekolko rokov. Gigabyte GTX 660 OC (186 eur) z roku 2012 som vymenil iba vlani na Vianoce za MSI RX470 Gaming X (210 eur) . Vacsinou sa snazim brat to najlepsie v pomere cena/vykon. . Sice by bolo fajn niekedy mat GTX 1080Ti, ale nie som az taky nadsenec, aby som dal za samotnu kartu ciastku za ktoru si vacsinou staviam cely PC.
A vzhladom na ako, ako sa mnohi ku kartam spravaju, ze pretaktovat a poladit si ju nie je problem, tak osobne by som odmietol brat kartu od neznamenho cloveka.

El_Scorpio    Ja si kupujem graficke karty za cenu okolo 200 eur a vacsinou si ich necham niekolko rokov. Gigabyte GTX 660 OC (186 eur) z roku 2012 som vymenil iba vlani na Vianoce za MSI RX470 Gaming X (210 eur) . Vacsinou sa snazim brat to najlepsie v pomere cena/vykon. . Sice by bolo fajn niekedy mat GTX 1080Ti, ale nie som az taky nadsenec, aby som dal za samotnu kartu ciastku za ktoru si vacsinou staviam cely PC.
A vzhladom na ako, ako sa mnohi ku kartam spravaju, ze pretaktovat a poladit si ju nie je problem, tak osobne by som odmietol brat kartu od neznamenho cloveka.
El_Scorpioel_scorpio63241
    24.3.2017 09:08
El_Scorpio

Ja si kupujem graficke karty za cenu okolo 200 eur a vacsinou si ich necham niekolko rokov. Gigabyte GTX 660 OC (186 eur) z roku 2012 som vymenil iba vlani na Vianoce za MSI RX470 Gaming X (210 eur) . Vacsinou sa snazim brat to najlepsie v pomere cena/vykon. . Sice by bolo fajn niekedy mat GTX 1080Ti, ale nie som az taky nadsenec, aby som dal za samotnu kartu ciastku za ktoru si vacsinou staviam cely PC.
A vzhladom na ako, ako sa mnohi ku kartam spravaju, ze pretaktovat a poladit si ju nie je problem, tak osobne by som odmietol brat kartu od neznamenho cloveka.

N3RWO    Když si koupíš cokoliv od někoho z druhé ruky a ta věc je ještě v záruce, tak jí můžeš uplatňovat jakoby jsi ji kupoval sám ;) Jen tak ze zvědavosti, jakou AMD kartu jsi zvolil namísto nvidie?N3RWOn3rwo72047    24.3.2017 07:01 N3RWO

@ odpověď na komentář od Playman:Když si koupíš cokoliv od někoho z druhé ruky a ta věc je ještě v záruce, tak jí můžeš uplatňovat jakoby jsi ji kupoval sám ;) Jen tak ze zvědavosti, jakou AMD kartu jsi zvolil namísto nvidie?

Playman napsal:A nevíte jak je to se zárukou když je faktura psána na někoho jiného nemůže v tom být problém? Po přečtení článku myslím, že autor koupil dobře tak ať karta dobře a hlavně dlouho slouží. Nedávno se mi jedna GTX 970 pokazila a měnil jsem za AMD.

Playman    A nevíte jak je to se zárukou když je faktura psána na někoho jiného nemůže v tom být problém? Po přečtení článku myslím, že autor koupil dobře tak ať karta dobře a hlavně dlouho slouží. Nedávno se mi jedna GTX 970 pokazila a měnil jsem za AMD.Playmanplayman62    23.3.2017 20:17 Playman

A nevíte jak je to se zárukou když je faktura psána na někoho jiného nemůže v tom být problém? Po přečtení článku myslím, že autor koupil dobře tak ať karta dobře a hlavně dlouho slouží. Nedávno se mi jedna GTX 970 pokazila a měnil jsem za AMD.

N3RWO    Děkuji, snad vydrží a pak, je tady ta záruka ;)N3RWOn3rwo72047    23.3.2017 12:38 N3RWO

@ odpověď na komentář od Kulo:Děkuji, snad vydrží a pak, je tady ta záruka ;)

Kulo napsal:Drzim palce at funguje

Kulo   1x   Drzim palce at fungujeKulokulo48390    23.3.2017 12:09 Kulo

Drzim palce at funguje

O autorovi blogu

N3RWO
N3RWO
Muž, 33 let, Horní Moštěnice (Přerov)

Má rodina mě má za nevyspělé dítě, když mě vidí sedět a "ztrácet" čas u mého plechového miláčka, ale každý má rád něco jiného a já si prostě rád hraju. Teď už nemám tolik volného času jako dřív, ale i přesto si vychutnávám každý okamžik, ve kterém se můžu ponořit do světa her, ve kterých se můžu stát kýmkoliv chci, například zachráncem celé galaxie.... kámoš Šepi by vám mohl vyprávět ;). Takže dokud mám ruce se všemi prsty, udržím se v křesle, aniž bych se pomočoval a ještě alespoň trochu vidím, tak mě odtud nikdo nedostane - to platí hlavně pro mou milovanou manželku Lucinku se vzkazem "choď si na tu podělanou procházku sama"!!! :))

Hraju na:

i5 3570

GTX 980 Gaming

16GB RAM

Jo a ještě něco, veškeré hry hodnotím pouze podle svého vlastního uvážení. Základ pro mě tvoří příběh, hratelnost a hned v poslední řadě vizuální zpravování. Když se mi hra líbí a baví mě dostatečně dlouhou dobu, tak mi nedělá problém dát 10 z 10, na jiné nedostatky pak nekoukám. Jsem hráč a ne kritik, nepotřebuji sto položek pro hodnocení her, stačí mi dobrý dojem ;)

Založit herní BLOG